Torin RPG
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Torin RPG

Roleplay in de wereld van Torin


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Praathoekje Antorins Event.

+11
sinaaspit
Rosi
Tbloody
sceltus
Bialdire
Pure
luca-masma
Bella
Marleentjuh
naamee
brecht
15 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 4]

26Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 18, 2011 4:10 am

naamee



Volgens mij zijn er wel modifiers voor aanval, Marleen zei namelijk op school dat ze een bonus kreeg voor boogschieten.

27Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 18, 2011 4:58 am

Pure

Pure

Ik vind dan dat ik ook een modifier moet krijgen als ik met mijn bijl iemand aanval.

Als 1 iemand een bonus krijgt voor het schieten met een wapen dan moet iedereen een soortgelijk bonus krijgen vind ik :p

28Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 18, 2011 5:00 am

Tbloody

Tbloody

miss ben je daar niet goed genoeg voor met de bijl Razz
heb je niet iets van extreme kracht ofzo?

29Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 18, 2011 5:02 am

Pure

Pure

Hmm tja...

Als iemand kan bevestigen dat ze dezelfde 4 categorieen hebben gekregen dan weet ik (haast) zeker dat er niet andere zijn.

Het kan zo zijn dat ieder persoon andere krijgt. xP


EDIT: Laat maar ik denk dat iedereen andere categorieen heeft. Uit voorzorgmaatregelen haal ik mijn categorieen weg.




Alhoewel het waarschijnlijk niet zo werkt lijkt mij dit de beste combat tegen een andere speler:

Bob: Je valt aan, je gooit 56

Henk: Gooit 64, word net niet geraakt (Centimeters...) Henk pakt zijn mes en gooit hem naar Bob 88

Bob: Gooit 64 en probeert de mes te ontwijken, maar hij word recht in zijn zij gegooid terwijl hij het probeert te ontwijken. Uit Pijn slaat Bob nog 1 keer 72

Henk: gooit 34 en zijn maag word doormidden gesplitst. met een gapende wond valt Bob op de grond, wetene dat hij zal doodbloeden als niemand hem helpt.



Wat dit is. Persoon A gooit dobbelsteen. Gooit Persoon B eronder dan word hij geraakt. Gooit Persoon B erboven dan word hij niet geraakt.




Hoe het systeem mogelijk welr werkt alhoewel het raar is voor persoon tegen persoon:



[98]
Ik ben van plan om de skaven maar iets van mijn vuur te laten proeven. Ik hou mijn handen bij elkaar en spreek de magische woorden.
De energie knalt als een kanonskogel uit mijn handen en raakt de skaven. Brandend rent hij rond voordat hij uiteindelijk dood en geroosterd neervalt.

[50]
Ik ben van plan om de skaven maar iets van mijn vuur te laten proeven. Ik hou mijn handen bij elkaar en spreek de magische woorden.
Een straal aan vuur schiet uit mijn vingertoppen en raakt de skaven. Hij is hevig verbrand maar kan nog vechten. Hij komt op me af en probeert mij te slaan, maar verblind en gewond door mijn spreuk weet hij alleen mijn kleren te scheuren.

[13]
Ik ben van plan om de skaven maar iets van mijn vuur te laten proeven. Ik hou mijn handen bij elkaar en spreek de magische woorden.
De spreuk gaat fout en explodeert in mijn handen. Ik wordt achteruit geblazen. De skaven ziet dit als een perfect moment en valt me aan. Ik heb nu een diepe snee in mijn borstkas.


Via het bovenstaande voorbeeld gooit je een dobbelsteen en dan kun je schade aanrichten aan de hoeveelheid die je gooit. Ikzelf vind dat dit alleen kan werken tegen NPC's die niet door een persoon worden bestuurd. Het is immers best wel oneerlijk als je vijand 90 gooit dat jij dan gelijk verwond bent en er niks aan kan doen.

Als je de orginele Roleplay regels volgt dan zeg je "Ik zwaai mijn zwaard richting Bob om zijn arm eraf te hakken" en daarna kan Bob zeggen: "Ik probeer Bob's zwaai te ontwijken door te springen maar in plaats daarvan raakt hij mijn benen."

Persoon A probeert iets en Persoon B verzint precies wat er gebeurd. Persoon A kan dus nooit zeggen wat er precies met persoon B gebeurd. Natuurlijk kun je wel zeggen waar je voor gaat maar persoon B is degene die bepaalt hoeveel schade je doet en/of het kan worden ontweken. Als je dit ook met dobbelstenen doet is het gelijk iets eerlijker en dan bepaalt de persoon niet wat er 100% gebeurt maar moet je kiezen tussen negatief en/of positief aan hoe hoog en/of laag je gooit.




Wat ik dus wil is dus andere regels voor Persoon-tegen-Persoon combat.

30Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 18, 2011 5:38 am

Bialdire

Bialdire

We wachten wel even tot SL (Rosi+Donderdag) om dit extra uit te lichten, om te zorgen dat we niet al te ver doordraaien.

31Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 18, 2011 9:41 am

Pure

Pure

Ja. xP

Voor iedereen die deze topic leest, alles wat ik heb gepost is NIET zeker, gebruik het dus ook niet.

Wat wel zeker is, is de post die Rosi heeft gemaakt omtrent het systeem. (Eerst post van het toernooi topic)

32Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 19, 2011 9:44 am

Bialdire

Bialdire

Morgen is het dag des oordeels. Dan komt Rosi terug... En waarschijnlijk komt dan hieronder geen al te vrolijke post te staan over ons (mijn) geduld... Enjoy while you can. pirat

33Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 19, 2011 9:24 pm

Rosi

Rosi
Admin
Admin

RARARA NIET VROLIJK GEEN GEDULD BLAHBLAH

Maakt niet uit, ik zie ook wel wat flaws in het systeem ;] Ik ben wel heel moe, dus ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen, maar ik heb vannacht in een bus met hyperactieve kinderen doorgebracht, dus ik ben niet heel helder ;p Hereby sorry for typo's etc.

Speler VS Speler combat
Speler A: [77+10 strength=87] Ik voel me goed, ik denk dat dit me gaat lukken. Ik voel dat ik sterk ben, en zelfverzekerd neem ik diep adem en til ik met grote kracht mijn zwaard op. Ik haal met grote kracht en snelheid uit naar de arm van mijn tegenstander, met een lachje op mijn gezicht.
Speler B: [29+15 behendigheid=44] Ik zie mijn tegenstander zelfverzekerd zijn zwaard optillen, en ik word angstig. Snel pak ik mijn korte zwaard om de slag af te weren en weg te rollen. Ik hou mijn zwaard voor me, maar ik schrik als ik zie dat de tegenstander op mijn arm richt. Met immense pijn voel ik zijn zwaard neerkomen in mijn arm. Ik begin meteen te bloeden en het word even zwart voor mijn ogen, het lachje van mijn tegenstander op mijn netvlies gebrand. Dan krijg ik het voor elkaar om weg te rollen, en ik wil opstaan. Steunend op mijn zwaard lukt me dit, maar de wereld duizelt voor mijn ogen. Na een moment van stilstaan gaat het weer beter met me. Met mijn goede hand pak ik een werpmes en gooi ik het richting het hart van de tegenstander.
[52+10 voor mikken=62] Het mes glipt op het laatste moment een beetje in mijn hand door het bloed, maar het vliegt alsnog richting mijn tegenstander. Als in slowmotion zie ik het op hem af komen, richting zijn schouder, met flinke snelheid.
Speler A: Ik raak mijn tegenstander hard, maar zie hem weer overeindkomen. Ik wil me klaarmaken voor de volgende slag, als ik opeens een mes op me af zie vliegen. Zodra het zich in mijn schouder boort val ik achteruit. Mijn hoofd knalt tegen de grond aan en ik word duizelig. Wazig trek ik het mes uit mijn schouder en probeer ik overeind te komen. De pijn is bijna ondragelijk.

And so on and on.

Speler VS NPC combat
Zoals in het mooie voorbeeldje dat al was gepost. (:

Ik heb veel cursief en onderstreept gebruikt, dit hoeven jullie natuurlijk niet te doen (tenzij je dat zelf fijner vind). Het is gewoon even voor de duidelijkheid.
Ik verwacht dat je zelf kan bijhouden hoeveel -stat je moet doen als je gewond bent. Als je been is gebroken en je moet rennen, dan kan je jezelf een flinke -30 geven op wat je gooit, bijvoorbeeld. Ik geef jullie zelf de verantwoordelijkheid om het in de gaten te houden, ik geef een waarschuwing aan hen die dat niet lukt.

Alles duidelijk zo?

https://torinrpg.actieforum.com

34Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. vr mei 20, 2011 12:48 am

Pure

Pure

Ah ik dacht al dat het zoiets zal zijn tussen 2 personen. Bedankt voor de duidelijkheid!

EDIT: Trouwens het laateste stukje over Player A moet hij nog de dice rollen om te zien wat er precies gebeurt met de mes die naar hem is gegooid. Nu neemt hij het gewoon aan dat het raak is. xP



Maar ik heb nog wel wat vragen:

1. Mag je het dice systeem gebruiken buiten combat? Ik weet dat het niet word gebruikt ervoor maar mag een persoon ervoor kiezen om het wel te doen?

2.In het toernooi Topic heb je gezegd:

Spelers, denk aan je +/- stats! (Rakhar heeft een kracht + stat, dus die kan je bij het hakken tellen).
Dobbelen telt alleen voor gevechten, niet voor andere acties.
Iedereen mag een NPC tegenkomen, mits het er eentje is die meedoet met het event (check het event-info topic).

Over datgene dat in het bold staat, ik dacht dat het over Zware Verwondingen ging, niet kracht als in fysieke kracht. Dus eigenlijk staat het op Fysieke kracht dan? Dan zou ik het kunnen gebruiken met alles wat ik fysiek doe. Maar dan heb ik nog 1 vraag: Hoe zit het met mijn "krachten" ? Ik wil natuurlijk het wel heel cool uitspelen maar ik denk dat ik daar dan ook een modifier voor nodig heb, tenzij "Kracht" daar ook onder valt. ((Expres niet gezegd wat mijn kracht precies is Wink ))


3. In dezelfde quote heb je ook gezegd dat iedereen een NPC mag tegenkomen. Bedoel je hiermee dat wij mogen zeggen: "Ik zie een Persoon in de verte in een zwarte cape. Hij zegt tegen mij: "Vrees mij want mijn naam is Katun!"" en dan vervolgens zelf ermee kunnen spelen met deze character? Of zijn we alleen gelimiteerd aan het announcen dat wij een npc zien: "Ik zie een persoon in de verte en ik kies ervoor om erheen te lopen" en dat dan iemand anders die de NPC toegewezen heeft gekregen of de SL deze persoon gaat spelen?

Of bedoel je met dat iedereen kan een NPC tegenkomen dat als wij roleplayen dat 1 van jullie opeens de NPC announcen en dat hij tegen me praat en dan verder met hem speelt?





Hopelijk kun je me deze situaties even verduidelijken Smile

35Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. vr mei 20, 2011 2:00 am

naamee



Ik heb ook een stat voor +kracht, en ik vond deze ook onduidelijk. Er staat achter 'fatele verwondingen etc.' Is dat het oplopen van fatale verwondingen, of het toebrengen van fatale verwondingen?

36Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 25, 2011 9:13 am

luca-masma

luca-masma

Wat gebeurt er met de lijken in het event? Verdwijnen die en worden die genezen of blijven die achter om opgegeten te worden?

Very Happy
Nee hoor, ik ben niet kannibaal...

37Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 25, 2011 10:35 pm

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

Ik hoop dat ze even blijven liggen en dat ze dan verdwijnen en resurecten in het kamp. We willen natuurlijk geen dode. Puntje wel dat brecht zijn vuurmagier dood blijft want die heeft geen fysiek lichaam meer en daarom mist er nu een van de drie.

38Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. wo mei 25, 2011 11:37 pm

Tbloody

Tbloody

Het lijkt me dat je lichaam herschapen wordt na het event(als dat nodig is) in de staat waarin hij was enzo
het is trouwens mijn vuurmagiër Razz

39Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 2:01 am

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

Boeie die is toch allang dood.
Ik vind dat door magie stuk gewoon door magie stuk is.
Jij doet armagedon dan hap he de gevolgen ook maar.

40Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 2:07 am

naamee



Volgens mij was het hele doel van het evenement dat je niet dood kan, ook al ben je helemaal opgeblazen/opgegeten

41Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 2:31 am

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

true maar de driehoek is stuk. Het is net zoals de brand driehoek zonder alle drie geen vuur.

42Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 3:35 am

Pure

Pure


Pertumbuhan, aartsengel van Groei zal een prijs uitreiken, en Tubuh, Aartsengel van het Lichaam, zal hem vergezellen in dit evenement en zich bezig houden met het helen van gewonde deelnemers.

Het doel van dit evenement is dat iedereen die mee doet tegen elkaar vecht. Als je een gevecht verliest (Wanneer je K.O. gaat of normaal dood zou zijn, wat dus niet kan dankzij de barrière.) word je naar het tentenkamp gebracht.


Oftwel, je kan niet dood en je word terug naar de tentenkamp gebracht wanneer je bent gehealed door Tubuh.

Wink

43Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 4:35 am

Bella

Bella

yea, ik ga ervan uit dat ieders lichaam weer geheel intact terugkomt... ook wanneer iemand je opgegeten heeft zegmaar Rolling Eyes
want idd wat Naamee zei, het hele idee van het event is volgens mij dat je niet dood kan gaan maar gewoon dik hard kan vechten Wink

http://asrath.deviantart.com/

44Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 5:12 am

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

Dus magisch uit elkaar klappen is normaal doodgaan?

Oke fijn dat ik dat ook weet.

45Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 5:18 am

Tbloody

Tbloody

lijkt me wel, en anders, t is maar n NPC Razz
hij is toch niet heel ver uitgewerkt nog, als dat nodig is schrijf ik wel een vervangende als iemand nog plannen met hem had Razz

46Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 5:40 am

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

nee ik vind gewoon klappen is klappen.

de reden waarom ik het niet doe tijdens een bepaald spelletje in het bos is omdat zelfs ik het moet happen. das toch niet eerlijk of wel?

47Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 5:56 am

Tbloody

Tbloody

je bedoelt?

48Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 5:58 am

Marleentjuh

Marleentjuh

ik zeg hij's gewoon dood.... hij blies zichzelf toch op??

hmmmm en louie moet eigenlijk tot leven komen anders moet ik wat skippen.. of ik zit vast xD What a Face

49Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 7:10 am

Pure

Pure

Hmm laat ik het beter uitleggen:

of normaal dood zou zijn, wat dus niet kan dankzij de barrière.
Er staat niet "Normale dood", er staat: "Een situatie waar je normaal dood zou gaan." Een voorbeeld van een situatie waar je normaal dood zou zijn is bijv. wanneer je hoofd eraf vliegt.

Conclusie: je kunt niet dood.

50Praathoekje Antorins Event. - Pagina 2 Empty Re: Praathoekje Antorins Event. do mei 26, 2011 7:46 am

Marleentjuh

Marleentjuh

oke oke dan is ie niet dood =p

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 4]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum