Torin RPG
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Torin RPG

Roleplay in de wereld van Torin


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Donderdag RPG: Het Rijk van Vuur en IJs

+3
Tbloody
brecht
Donderdag
7 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 9 van 10]

Yen Sid

Yen Sid

(Tempo ligt hoog jongens, ik heb ook een leven :p)

(Djinn)

Ik kijk zo om me heen. Gevechten. Niet interessant. Een Rat kwam even op me af. Boeiend, ik stond er alang al niet meer. Stomme rat. Ze willen dingen offeren, pff, moeilijk gedoe.
Dan komt het subject van de zielsteentjes. Ik hoor Derk's uitleg. Goeie. Krijg je ze vast wel mee Derk, je kan wel liegen jij. Houd dat vol joh, dan komt het wel goed.

"Alles leuk en aardig heren, maar wordt het niet eens tijd dat we tot de kern van de zaak komen? Die Hrundel..."

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

-16 mei-
-ochtend-
-Bossen ten noorden van Antorín-

(derk)

"aah meneer de stille zegt eens wat. je had wel mogen komen helpen hoor. die rat kwam eerst op jou af en bijt mij later in me poot.
daar wordt je wel voor bedankt. maar wat wil je weten? oh misschien wil je weten hoe hij eruitziet of misschien wil je weten wat hij allemaal kan en misschien heel misschien wil je wel weten wat zijn doel is? dus zeg het maar mijn beste ik zal je helpen. maar informatie kost informatie. ik wordt graag wat verrijkt met dingen over jou en vooral over je magie. kan je bijvoorbeeld iets laten zien?" ik sta langzaam op en loop gestresseerd op djinn af zodat we niet hoeven te schreeuwen.

Tbloody

Tbloody

(Tjeba)
Ik kijk toe en wacht geïnteresseerd Djinn's reactie af.

Yen Sid

Yen Sid

(Djinn)

Ik lach hartelijk. Die Derk zou het ook wel eens verdienen om te verzinken in 'het geheim'. Maar mijn krachten zijn niet voor spelletjes bedoeld. Daarom heb ik niet al die pijn en angst doorstaan. Dus ik glimlach maar naar de voorspelbare man.
"Goed, we maken een afspraak. Ik vertel jou wat over mijn machten, op een voorwaarde..."

Ik verdwijn, en verschijn tussen de drie heren in een oogwenk, alsof ik er altijd al heb gestaan. Ik buig me naar Derk toe en fluister zachtjes in z'n oor.
"Als je ze de waarheid vertelt over je nare steentjes...."

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

-16 mei-
-ochtend-
-Bossen ten noorden van Antorín-

(derk)

langzaam maar zeker verschijnt er een rune op de riem van derk. hij lacht een beetje en kijkt naar djinn.
derk loopt naar het kanmpvuur en kijkt in het rond. hij zegt: "goed, deal ik vertel het ze. en dan praten wij even verder."

derk vouwt zijn handen achter zijn rug en begint rond te lopen. "goed heren even allemaal opletten volgens afspraak ga ik nu wat vertellen."
hij pakt een steentje uit zijn zak zoals de andere al vaker hebben gezien. "dit heren, dit zijn ziel stenen. deze ziel stenen doen eigenlijk niks meer dan het opslaan van een ziel. dit is natuurlijk maar tijdelijk want een ziel zonder lichaam of geest is niet in balans en zal langzaam afzwakken. ik neem aan dat jullie je nu afvragen waarom ik deze heb en wat ik ermee doe? nou heel simpel ik verzamel ze en gebruik er zo af en toe een om te zorgen dat mijn kleine vriend niet dood gaat. natuurlijk zijn er nog andere dingen waarvoor ze gebruikt kunnen worden. ik noem er een paar: het oproepen van lichamen en de ziel erin opsluiten zodat het een dienaar wordt, ze offeren aan iemand, ze zelf gebruiken om er op een of andere manier beter van te worden en natuurlijk als handels middel alhoewel verboden ze zijn erg in trek." derk haalt een paar andere uit zijn leren zakje. ik heb er ook een paar aan jullie gegeven. waarom? om jullie te beschermen. hoe? nou ik weet een plek waar ik zielen heen zou kunnen brengen en het lichaam van jullie en dan zou ik door middel van een trucje jullie ziel weer aan jullie lichaam vast kunnen binden mits jullie dit zelf willen natuurlijk."

derk stopt voor djinn met rondlopen. "tevreden?" hij kijkt djinn doordringend aan met een flauw glimlachje.



(merlijn skype? ik moet wat vragen)

Yen Sid

Yen Sid

(djinn)

Juist. Waarheid, fijn. Weer een geheim uit de wereld verwijdert, opgeslokt door de mijne. Schitterend. Maar nu het volgende probleem. Want Derk heeft recht of wat antwoorden. Goed dan, antwoorden kon hij krijgen. Het 'wat' kan geen kwaad. Het 'hoe' is het werkelijke geheim.
Chronos zou trots op hem zijn. Trots op hem moeten zijn!

"goed dan, loop even mee."

Ik neem Derk bij de hand en neem hem mee, een klein stuk het bos in, buiten gehoorsafstand van de rest.

"vraag maar raak. Ik kan je niet altijd een antwoord garanderen, er zijn dingen die ik ook niet weet. Maar ik zal mijn uiterste best doen...."

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

-16 mei-
-ochtend-
-Bossen ten noorden van Antorín-

(derk)

terwijl ik met djinn meeloop maak ik in gedachte contact met maliair. "maliair kijk door mijn ogen en leer" zeg ik in gedachte tegen hem. mijn hoofd vult zich met zijn aanwezigheid en ik weet dat hij mee kijkt. "goed meester vriend" brengt maliair uit. we zijn nu in het bos buiten het kamp en djinn zegt: "vraag maar raak. Ik kan je niet altijd een antwoord garanderen, er zijn dingen die ik ook niet weet. Maar ik zal mijn uiterste best doen....". waarop ik antwoord: "oke een paar vraagjes. waarom manilpuleer jij de tijd?" snel sta ik in een flits achter hem. "ik vindt het wel tof maar waarom? wat kan je nog meer? en als laatste kunnen we mischien sammenwerken? Want aan die twee oenen van een darren en een tjeba heb ik niks." ik flits weer voor hem en wacht nu rustig op antwoord.

brecht

brecht

-16 mei-
-ochtend-
-Bossen ten noorden van Antorín-

Ik wacht even tot de twee weg zijn. 'Tjeba' Fluister ik. 'Ik vertrouw ze helemaal niet. Wees op je hoede.' Ik rommel in mijn tas en haal er wat malien ringen en wat gereedschap uit. Ik trek mijn maliën en mijn pij uit en begin mijn maliën te reperareren. Reperaren van maliën het enige wat ik wel kon in het smeden ik had genoeg geduld en er kwam geen vuur bij kijken. Onder mijn maliën zit een vettig overkleed waar de klauw sporen nog op zitten. 'Waarom ga jij eigenlijk mee?'zeg ik tegen Tjeba.



Laatst aangepast door brecht op di mei 24, 2011 6:41 am; in totaal 1 keer bewerkt

Tbloody

Tbloody

(Tjeba)
Ik kijk even hoe ver ze weg zijn, aha buiten gehoorafstand.
'Nou, Dendam sprak tot mij, hij was niet blij dat was duidelijk. Ik moest Hrundel zoeken, in grote lijnen het zelfde als wat jou beweegt geloof ik.
Over die twee, ik denk dat we Derk wel redelijk kunnen vertrouwen, maar die Djinn vertrouw ik niet.
Ik heb ook geen idee wat ik hier moet doen, ik sta op het punt om het te vragen, hoewel ik dan waarschijnlijk weer gemarteld ga worden.' zeg ik



Laatst aangepast door Tbloody op di mei 24, 2011 6:50 am; in totaal 1 keer bewerkt

brecht

brecht

'Dendam? Ik heb gesproken met Kematian.' zeg ik. Terwijl ik het laatste schuurtje in mijn maliën dicht maak. 'Dit moet genoeg zijn.' Mompel ik. 'Ik denk dat het wel mee valt, als je maar niet over twijfels begind.' Ik leg mijn gereedschap weer in mijn tas en pak naald en draad en begin mijn pij te reperaren. 'Ik ben benieuwt wanneer Hrundel weer komt.'

Yen Sid

Yen Sid

Opeens komt er uit de hemel een enorme drol gevallen. De drol veranderd in een spaceshuttle, in de vorm van een grote aardappel, en daaruit stapt Yen Sid.
"Zeg m'n beste, leuk dat je mij niet vertrouwt, maar ik zit helemaal niet in dit verhaal, joh! Dat is Djinn, joh!"
Yen sid slaat Tjeba met een slappe haring en verdwijnt in een wolk van roze glittertjes.

SL: natuurlijk is dit onacceptabel, maar ik vind het wel geweldig in deze situatie. Hij blijft staan ^^

Tbloody

Tbloody

(Tjeba)
'Ok, dan probeer ik dat, hoe werkt dat eigenlijk?
want ik heb echt geen ervaring met goden en dat soort dingen.
kun je me daar mee helpen?'
((OC: sorry:P ik edit t ff, my bad Razz))

Yen Sid

Yen Sid

(Djinn, dus niet Yen Sid Wink )

Ik kijk Derk aan met een opgetrokken wenkbrouw. Vervolgens kijk ik naar de rune op zijn gordel, en naar de stomme blik op z'n gezicht. Arrogant mormel. Maar, we houden het beschaafd en beleefd. Hij krijg zijn verdiende loon heus wel, als we klaar met hem zijn.
Ik haal uit een van mijn buidels een schorpioen, zandkleurig. Hij beweegt niet, en ligt stil op mijn hand. Uit een andere buidel haal ik wat zand en strooi dit over het beestje. mEt een schok wordt het wakker en kijkt alert uit zijn ogen. Ik fluister een simpel woord, en het beestje springt van mijn hand af en schuifelt zachtjes naar Tjeba.

"Voorzorgsmaatregel, je weet maar nooit. Goed dan. Waarom ik Tijd manipuleer? Hoe durf je zoiets te zeggen tegen mij, Al'Djinn! Schaam je, Derk. Het woord Manipulatie is niet op zijn plek hier, laat het gaan. Tijd is heilig, en moet gerespecteerd worden. Slechts zij, die ingewijd zijn in wellicht de Oudste Geheimen van de wereld mogen aan de Tijd komen. Plus, wat jij doet hier is gewoon runes gebruiken, neppert. En of ik andere dingen kan, wellicht. Maar waarom zou ik? Ik ben Djinn Al'Achmed Zukhar Karoesh, waarom zou ik iets anders nodig hebben?"

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

(derk)

malliar keek nog steeds met mij mee en hij knikte elke keer op een nieuw stukje informatie.

ik zeg: "het spijt me zeer Djinn Al'Achmed Zukhar Karoesh. mag ik je nog wel djinn blijven noemen?
ik hoop echt dat ik je niet beledigd heb door zomaar iets wat van jou si te gebruiken in een rune, snap me goed ik heb tegen jou geen kwaad in de zin althans nog niet want dat kan altijd zomaar komen
ik bedoelde meer waarom doet jou dingen met zoiets groots als de tijd? en wat ligt er nog meer in jou vermogens? want wat mij duidelijk is, is dat je een groot respect heb voor de tijd en ik weet zeker dat je wel veel meer kan dan het stappen tussen seconden. als ik het zo mag noemen natuurlijk. en omdat ik iets kan wat jij ook kan maar op een andere manier ben ik dan een nepperd? vind ik wel heel kort door de bocht? ik zeg niet dat het zelfde is maar als je de kans hebt mag je die toch benutten? en het is iets nieuws en dat moest even geprobeerd worden."ik wijs op de rune"vind je het wat trouwens deze rune?"

nu we hier zo toch staan. kan ik je intreseren in een uitleg over hrundel? en de rede waarom we eigenlijk aan deze reis zijn begonnen. of althans mijn vermoeden waarom."

ik kijk om me heen om toch nog eens te kijken of ik het hier herken maar niks is bekend.
in mijn hoofd hoor ik mailiar: "meester, Djinn Al'Achmed Zukhar Karoesh is een groot man. oppassen moet u."ik reargeer: "ik weet het mailiar, dit is er eentje die ik graag als bondgenoot wil en ik heb ook wel respect voor hem. er is iets aan hem dat me bevalt maar ook iets wat me helemaal niet bevalt." ik zucht eens en kijk naar djinn om te wachten op antwoord. ik glimlach omdat ik voor een keer tegengesprokken wordt en dat bevalt me ook eens wel.

Donderdag

Donderdag
Admin
Admin

De dag verloopt, en de heren gaan normaal hun gang. Er wordt eten klaargemaakt, gesprekken gevoerd en het kamp wordt verteld.
(Gespreken mogen via skype en msn gevoerd worden, stuur daarna een samenvatting naar mij)
De man, gekleed in grijs en met wit haar, verzameld houd en grote takken. Deze zweven voor hem uit, alsof ze gedragen worden door een onzichtbare kracht. Binnen een paar momenten heeft hij een kleine schuilplek opgebouwd.

Zelfs als het avond word is er nog geen spoor van Hrundel te bekennen. De mist wordt minder hevig en verdwijnt zelfs als de zon weg is. Iedereen besluit te gaan slapen.

De avond is onrustig, elk van jullie heeft een droom. Een visioen.


[OC]
Ik wil zo snel mogelijk de volgende personen in een skype gesprek hebben
Tbloody en Brecht
Yen Sid, Sinaaspit en Blubje

Donderdag

Donderdag
Admin
Admin

De volgende ochtend ontwaken jullie, allemaal beladen met visioenen van de vorige nacht. Toch, ongeacht de beelden die jullie gezien hebben, voelen jullie je sterk en uitgerust. Jullie hebben geen honger, geen dorst, geen slaap.

Jullie hebben het wel koud.

De mist hangt dik en laag in het woud, slierten dwarrelen tussen de bomen door. kijken is moeilijk, alleen de schimmen van de bomen zijn te zien.

Allemaal voelen jullie dat de mist magisch is. Niet natuurlijk, maar opgeroepen. Door de kou kunnen jullie ook wel raden wie het heeft veroorzaakt.

Met de minuut word de mist dikker en word het weer kouder, maar de fakkeldrager is nog niet te zien.

217Donderdag RPG: Het Rijk van Vuur en IJs - Pagina 9 Empty Re: Donderdag RPG: Het Rijk van Vuur en IJs wo jun 08, 2011 11:09 pm

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

(derk)

na deze nacht sta ik op. ik kijk zo eens het kamp rond althans wat er te zien is.
ik zie dat het kampvuur nog steeds brandt alsof er steeds hout bij is gedaan.
ik ga erbij zitten en strek mijn handen uit naar het vuur om het maar wat warmer te krijgen.
"het is wel koud hier vandaag. en die mist is wel wat overdreven hrundel" denk ik.
"hij zal wel langs komen zometeen. eindelijk kunnen we weer door."

een tijdje zit ik daar bij het vuur mijn gedachten te overdenken waneer plots:
"meester, meester is er nu rust?" vraagt dnoub mij vanuit de mist
"ja, kom dichterbij dnoub en vertel me eens wat er is want je klinkt gespannen" zeg ik tegen de stem
"meester ik ik ben weer genezen en beter. kijkt u maar eens hier naar" zegt de kleine imp

hij gaat binnen de gezichtveld cirkel staan en wrijft eens flink in zijn handen nadat hij erin heeft gespuugt.
hij maakt met zijn handen een paar bewegingen en ineens wijst hij naar boven. daar schiet een paars witte lichtbal
de lucht in die in de mist verdwijnt.

ik klap in mijn handen en zeg : "goed zo dnoub je hebt kracht verworven. mischien is het tijd dat je eens moet gaan leren en praten met mailair"
langzaam teken ik een rune op de grond en een portaal opent zich. "mailiair zorg jij ervoor dat dnoub een goed onderkomen heeft en dat jullie van elkaar leren?" vraag ik op het moment als het portaal gevormd is.
"tuurlijk derk vriend. dnoub is welkom. kom dnoub en leer" zegt hij en als dnoub door het portaal is sluit het weer en ben ik weer alleen

ik loop terug naar mijn tent pak mijn ransel en ik zoek maar wat lekkers. ik vind een appelkruimeltaartje en deze snijd ik aan en neem een stuk. "dankje wel zus" zeg ik even in mezelf en al eten wordt ik steeds meer wakker.

Tbloody

Tbloody

(Tjeba)

Ik word wakker en kijk de tent uit, ik zie dat Derk al zit te eten en ik besluit te vragen of ik ook wat mag.
Ik pak mijn mantel en trek deze stevig om me heen tegen de kou.
Dan loop ik naar buiten en vraag aan Derk: 'Goedemorgen Derk, zou ik een hapje mee mogen eten?'
Ik ga dicht bij het vuur zitten, zo dat mijn kleren net niet in de brand vliegen.

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

(derk)

"jah hoor tjebba. pak maar" ik wijs hem waar het ligt
"zeg nou nog eens waarom heb je eigenlijk niks ingepakt voordat we weg gingen?" vraag ik hem toch enigszins verbaasd.
ondertussen pak ik weer mijn ransel en ga opzoek naar een fles water en die heb ik zo gevonden lekker gekoeld en wel.

brecht

brecht

((Darren))

Ik word wakker en open mijn ogen. 'Aaaah'Geeuw ik. Ik rek mij uit en sta op. Ik zie Tjebba en Derk bij het vuur zitten en besluit er ook bij te gaan zitten.
Hmmmm ik ben benieuwt wanneer we veder reizen, het begint hier een tik saai te worden.'

Tbloody

Tbloody

(Tjeba)
"Dankje, ik heb alleen snel mijn mantel gepakt en gecontroleerd of ik mijn mes bij me had.
Ik had sowieso al niet heel veel bij me toen ik in Antórin kwam.
Eten had ik beter wel in kunnen pakken, gelukkig heeft u genoeg om te kunnen delen."
Ik knik naar Darren als hij er bij komt zitten.

222Donderdag RPG: Het Rijk van Vuur en IJs - Pagina 9 Empty Re: Donderdag RPG: Het Rijk van Vuur en IJs do jun 09, 2011 10:00 am

Yen Sid

Yen Sid

(djinn)

Ineens zit ik ook aan het vuur, met al een stuk vlees in m'n handen.
"Pfoe, het is hier wel koud zeg, ben ik even blij dat ik flink wat laagjes aanheb. Goedemorgen overigens iedereen. Allemaal lekker geslapen?"
Ik neem een hap van het vlees en gebaar naar Derk.
"Joh, Derk, jij hebt zeker niet wat water voor me heh?"

223Donderdag RPG: Het Rijk van Vuur en IJs - Pagina 9 Empty Re: Donderdag RPG: Het Rijk van Vuur en IJs do jun 09, 2011 10:48 am

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

(derk)

"maar kerol je had bijna 1,5 dag heb je echt niks meer bij dan een mes en een mantel? ik heb wel genoeg bij me maar ik wil ook wel weer genoeg houden. ik snap het niet maar goed dat zal wel iets van een devotie zijn ofzo denk ik. maar goed wat heb je gedaan tussen de tijd dat ik je zei je voor te bereiden en het werkelijke gaan?" gooi ik er uit ondertussen verschijnt djinn.
"goedemorgen djinn alsjeblieft het is wel gekoeld water want ook al is het koud nu water dat warm is is niet zo lekker." zeg ik met een glimlach.
ik geef hem het water aan en ook meteen een stukje van mijn zus haar appel kruimel taart

Donderdag

Donderdag
Admin
Admin

Er ontstaat een open plek in e mist. Slierten witte rook pakken samen en vormen zo de fakkeldrager, Hrundel.

Zo gouw hij jullie kant op gaat dooft het vuur.

"We kunnen gaan, de kust is veilig. Binnen een dag zullen we bij de Orde van Moros zijn."

Hij kijkt naar Djinn. Met priemende ogen kijkt hij hem aan.

"En jij, een nieuw reisgenoot? Of is het last, Derk."

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

(derk)

"hij is cool hrundel. hrundel dit is djinn. djinn dit is hrundel." zeg ik tegen beide.
al rekkende sta ik op me eens uit en begin dan mijn tent in te pakken. "kom op jongens als we alles even oppakken en oprollen kan het zo mijn tas in. ik haar mijn tent leeg en zeg tegen djinn: "als jij de tapijtjes even oprolt en naast mijn tas legt dan haal ik de tent even neer"
de tapijtjes worden naar buiten gegooid en vanuit de tent zeg ik: "de kussen kunnen er ook bij gelegd worden" en deze vliegen daarna de tent uit.
nog geen 4 minuten later zit mijn tent in de tas.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 9 van 10]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum