Torin RPG
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Torin RPG

Roleplay in de wereld van Torin


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Meguhnii Shoran

+3
brecht
Rosi
Zjossy
7 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Meguhnii Shoran Empty Meguhnii Shoran ma mei 09, 2011 5:32 am

Zjossy

Zjossy

Speler:

Forumnaam: Zjossy
Leeftijd: 15
Geslacht: vrouw

Personage:

Algemene Info
-------------------
Voornaam: Meguhnii (mé-GU-ni-hi)
Achternaam: Shoran (SJO-ran)
Bijnaam: niet echt, wordt alleen vaak Shoran genoemd.
Leeftijd: 24
Geslacht: vrouw
Ras: mens
Klasse: dief (en, hoewel ze dat nu niet meer is, magiër, zie BG)
God: -

Uiterlijk
-------------------
Lichaamsbouw: klein, slank
Haarkleur: donkerbruin
Haarstijl: kort, behalve een staartje
Huidskleur: bleekjes
Kleur ogen: felgroen
Make-up: -
Overige (denk aan tattoo's ed): -
Bijzondere/opvallende kenmerken: haar ogen gloeien in het donker

Kleding en eigendommen
-------------------
Bovenlichaam: zie tekening (magische stof die donkerder wordt in het donker)
Onderlichaam: zie tekening (magische stof die donkerder wordt in het donker)
Handen: niets
Voeten: meestal niets, in de winter konijnenbonten slofjes
Accessoires: stenigachtige witte armband
Spullen: waterzak, waar overigens ook vaak verdunde wijn in zit, handdoek (oftewel, een grote doek die ze voor alles gebruikt)
Wapens: vele kleine messen, die ze overal verborgen houdt. (een stuk of 20)
Voertuig: paard, een grijsgoude Sorraia, genaamd Leylie
Woonplaats: geboren in Elduya
Woning: overal waar ze in slaap kan vallen
Woonsituatie: alleen, in Elduya met een bende

Relaties
-------------------
Vader en moeder: leven nog, van de laatste berichten uitgaand. Vader was een edele, moeder een slavin. Meguhnii is daarna op de straten gezet
Broers en Zussen: voor zover bekend, geen volbloedige. Twee halfbroers, maar nooit mee gesproken.
Vrienden: enkele dwergen en elven
Vijanden: niet bepaald. Hoewel Meguhnii zelf iedereen als vijand ziet, omdat ze niemand vertrouwt
Overig: bendeleden in Elduya, de enige “familie” die ze heeft.

Opleiding
-------------------
School: de dievenbende in Elduya hebben haar opgeleid om te stelen en daarna enkele jaren van een gemeenschap les gehad in magiën.
Talenkennis: beetje Elfs, beetje Dwergs; ze kan het niet spreken, maar wel verstaan. Kan vloeiend de gewone taal.
Beroep: soms dief, heeft een tijdje als dienster in een herberg gewerkt.
Vaardigheden: kan enkele messen tevoorschijn halen in enkele seconden, hoewel ze er nauwelijks mee vecht. Ze vlucht liever elke keer, waar ze ook ontzettend goed in is.
Zwakheden: haar ogen gloeien op in het donker, waardoor ze gemakkelijk te zien is, kan niet zwemmen, kan nauwelijks vechten.

Persoonlijkheid
-------------------
Goede eigenschappen: Slim, snel, blijft uiterlijk bijna altijd kalm en kan daardoor heel leidend overkomen.
Slechte eigenschappen: vertrouwt niemand, heeft (daardoor) geen sociale contacten, zegt weinig.
Wat veroorzaakt angst?: Het besef om misschien te moeten vechten, om iemand van de “gemeenschap” tegen te komen.
Wat veroorzaakt woede?: bijna niets, anders is het aan uiterlijk niet te zien.
Wat veroorzaakt geluk/blijdschap?: bijna niets.

Achtergrond informatie/geschiedenis:
Toen Meguhnii geboren werd, werd ze, zoals elke kruisling, op straat gedumpt. Ze werd liefdevol opgenomen in een dievenbende. Daar leerde ze zakkenrollen en enkele andere makkelijke, en niet al te strafbare, dievenkunstjes. Toen ze een jaar of 16 was, merkte ze dat magie kon gebruiken. Door de dievenbende waarbij ze zat, werd dit echter veracht, omdat de edelen dit als zeer nuttig zagen. Ze werd naar een school buiten de stad gestuurd, de "gemeenschap".
Meguhnii wilde niet eigenlijk niet, omdat het een harde school was en de enige manier van leren bestond uit zweepslagen. Ze vluchtte weg met behulp van haar vriend, Jurack, die haar littekens van de vele zweepslagen heelde en door een bepaalde spreuk Meguhnii’s magie weghaalde en daarbij zichzelf opblies. Meguhnii werd daarna niet meer toegelaten tot de bende en dus ging ze richting andere grote steden, in de hoop andere bendes te vinden.
Na enkele jaren kwam ze weer terug in Elduya en werd nu wel weer toegelaten omdat de zaken zonder Meguhnii slecht bleken te gaan. Dit omdat Meguhnii al vanaf het begin een dief was en er zeer bedreven in was, dus veel winst binnenhaalde. Na een jaar weer in de stad, echter, besefte ze dat ze uit Antorin, de enige stad waar ze niet was geweest, geen berichten meer kreeg van haar ogen-en-oren.
Dus vertrok ze, na de bende belooft te hebben hen op de hoogte te houden via postduiven, naar Antorin.
-------------------

Meguhnii Shoran Unled2copyq



Laatst aangepast door Zjossy op wo mei 25, 2011 4:30 am; in totaal 2 keer bewerkt

2Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran ma mei 09, 2011 7:05 am

Rosi

Rosi
Admin
Admin

Ik heb twee kleine puntjes, verder is het een prima karakter.
Waarom gloeien haar ogen op?
En hoe komt ze aan de magische stof?

https://torinrpg.actieforum.com

3Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran ma mei 09, 2011 7:31 am

Zjossy

Zjossy

Oeps, dacht dat ik dat al had gepost, besef nu dat die versie op de andere pc stond.
Die magische stof heeft ze meegejat toen ze vluchtte uit de "gemeenschap", ze wilde namelijk onzichtbaar blijven en het was 's nachts. (de "gemeenschap" bevatte ook magiërs die dat konden doen)

Die ogen heeft ze gekregen toen Jurack "ontplofte". Omdat het laatste beetje magie niet opgezogen kon worden, bleef die steken in haar ogen (die trouwens altijd gloeien, maar, net zoals sterren, zie je die overdag niet)

Vanaf toen, trouwens, heeft ze ook de stem van Jurack in haar hoofd. (dat is trouwens geheel gefantaseerd van haar, omdat ze zich zo verschrikkelijk schuldig voelt dat ze de enige persoon die ze ooit vertrouwde heeft opgeblazen)

4Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran ma mei 09, 2011 8:00 am

brecht

brecht

Boven het linker oog zit een 4. Kloptdit of komt dit gewoon door de vorming van haar en krassen.

5Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran ma mei 09, 2011 8:01 am

Zjossy

Zjossy

hehe... toeval, gewoon het haar en de wenkbrauw. Grappig eigenlijk... en is ze nu goedgekeurd?

6Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran ma mei 09, 2011 8:48 am

Rosi

Rosi
Admin
Admin

Goedgekeurd, doe je ding (:

https://torinrpg.actieforum.com

7Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 5:31 am

Zjossy

Zjossy

Ik weet niet waar ik het moet neerzetten, dus eerst maar eens hier:

Elduya

Elduya is de hoofdstad van de provincie Sinden, en ligt aan de noordwestelijke kust. De stad is gebouwd rond een grote baai, de rivier Emal en de rivier Pinale. Het meest zuidelijke gedeelte van de stad is het deel waar de edelen wonen, boven de rivier de Pinale wonen de middelste klassen en boven de rivier Emal de laagste klassen van Eluyaanse Maatschappij.

Verleden

Meryin was een klein vissersdorpje en toen er bekend werd dat er binnen enkele mijlen van de kust af goud kon worden gevonden, werd de belangstelling voor de plaats groot.
Het dorp groeide snel uit tot een stad. Deze is in de eerste oorlog van de trollen eenmaal vernietigd en geheel opgebouwd. De stad was rustig en werd met rust gelaten tijdens de tweede oorlog van de trollen. Later werd de stad ingenomen door de keizer Elduy, en de stad werd vernoemd naar deze keizer. Later is de stad altijd buiten gevechten geweest. Meer dan twintig jaar geleden is de stad opnieuw ingenomen door het land Fenn, dit gebeurde in enkele uren.

De stad

Het zuidelijke deel
Het zuidelijke deel is een prachtige stad met witte gebouwen en vele brede straten. Hierdoor is het transport per koets gemakkelijk. Grote gebouwen en paleizen bevinden zich in dit deel van de stad. De paleizen zijn zeer duur gedecoreerd en er is overal veel goud te vinden.
Dit deel van de stad is omringd door een dikke, witte muur, die tien poorten heeft, waarvan er drie zwaarbewaakte naar buiten de stad leiden en de zeven overige naar het middelste deel.

Het middelste deel

Aan de andere kant van de rivier Pinale ligt het middelste gedeelte, ook wel Miduya (midden Elduya) genoemd.
Dit deel is vooral voorzien van winkeltjes en gezinswoningen. Er zijn vele pleinen en op elk plein zijn wel beelden of fonteinen te vinden. De muren zijn minder dik, en niet van marmer, maar van gewone steen gemaakt. Het heeft de zeven bruggen naar het zuiden en twee naar het noorden en drie naar buiten.

Het Noordelijke deel
Aan de andere kant van de rivier Emal ligt het Noordelijke deel, ook bekend als Laduya (laag Elduya). Er zijn enkele grote wegen maar verder zijn het nauwe straatjes, met grote gebouwen die vaak vier of vijf verdiepingen hoog zijn. De straten zijn gevuld met gespuis, vaak bedelaars en zakkenrollers. Laduya is een zeer gevaarlijke plek, niet alleen zijn gevechten frequent, maar enkel gespuis maken de formaliteiten niet uit en steken hun slachtoffers in de rug.

Klimaat

Het klimaat in Elduya is over het algemeen warm, maar vaak benauwd. De vervuiling in Laduya zorgt voor de hele stad voor een soort mist, hierdoor lijkt iedereen wat bleekjes.
In de winter sneeuwt het nauwelijks tot nooit, en in de zomer is het nooit heel erg warm vanwege het zeeklimaat wat er is.

Dievenbendes

Het bekendst staat Elduya om haar dievenbendes, op elke hoek van de straat moet je je geldbuidel in de gaten houden om te kijken of je niet bent beroofd. En hoewel vooral de kleinere bendes toeristen pakken, zijn de drie gevaarlijkste en grootste:

-Melar’s bende, een bende die in Laduya vaak mensen vermoord en hun geld pakt.
-Enaein’s bende, een bende, gevestigd in Laduya, die in Miduya en in Elduya edelen berooft.
-De bende van Reddar, een bende in Miduya die geplande overvallen pleegt en er vaak op uit is slaven van edelen te bevrijden, en edelen te bevechten.


Houding in de stad

De houding in de stad is zeer duidelijk, aan de ene kant heb je de edelen, aan de andere kant de gewone mensen. De edelen behandelen alle niet-edelen als slaven en zij zijn de baas in de stad. Als er een half-edele wordt geboren, moet deze meteen in zee geworpen worden.
De goden zijn voor de meeste edelen belangrijk, maar de niet-edele willen vooral hun eigen leven bewaren en geven niets om goden. Er zijn vele spionnen in de stad van de edelen, die iedereen die zich tegen de edelen uitspreekt, verlinkt. Daardoor is er altijd al een sfeer van wantrouwen geweest.
Daarnaast heeft de inval van Fenn een groot litteken achtergelaten. De edelen zijn rijker geworden terwijl de niet-edelen minder rijk werden. De belasting werd voor niet-edelen verhoogd en de toezicht op straat verscherpt. Hierdoor vertrouwt niemand anderen.

Magiërs, elven, dwergen en barbaren

Magiërs
Magiers worden in Elduya meteen naar een gebouw buiten Elduya gestuurd, om daar te leren magiën. De edelen waarderen deze magiërs zeer en zij worden veelal in een familie gehuurd om aanzien te bemachtigen. Voor alle niet-edelen in Elduya geldt dat ze magiërs niet vertrouwen en ze zo snel mogelijk uit de stad of dood willen hebben. Waarbij hun voorkeur vaak naar dat tweede uitgaat.

Elven
Elven zijn bij zowel edelen als niet-edelen geliefd. Ze worden altijd thuis uitgenodigd en krijgen vaak gratis dingen.

Dwergen

Ook dwergen zijn geen probleem en worden met open armen ontvangen, hoewel ze niet thuis uitgenodigd worden en vaak geen gratis dingen krijgen, worden ze wel vaak naar smederijen gevraagd om te tonen hoe goed ze zijn met metaal.

Barbaren

Barbaren worden door de edelen als niet-edelen behandeld en door de niet-edelen met een schuin oog aangekeken en verzocht naar Laduya te gaan.

Meguhnii Shoran Elduyacopy
Meguhnii Shoran Mapjpgcopyhw






Laatst aangepast door Zjossy op ma jun 20, 2011 6:30 am; in totaal 3 keer bewerkt

8Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 6:40 am

sceltus

sceltus

Woow, heb jij die kaart zelf getekend?

9Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 8:43 am

Zjossy

Zjossy

sceltus schreef:Woow, heb jij die kaart zelf getekend?
een beetje half; dit is de originele:
Meguhnii Shoran LuthadelMap2uit Mistborn van Brandon Sanderson. Beetje aangepast...

10Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 8:55 am

sceltus

sceltus

Ok, erg vet gedaan. Zo één moeten we er eigenlijk ook van Antorín hebben!

11Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 9:40 am

Zjossy

Zjossy

mmm... ja, eigenlijk wel... maar dan moet ik wel weten hoe het er ongeveer uitziet.. enz.

12Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 10:12 pm

Bella

Bella

jah sowieso is een kaart van Antorin wel een goed idee (Vroeg Laura daar eerst niet ook al naar, mensen? Rolling Eyes)
en ook een topic met kennis over bepaalde gebieden etc. dan kan daar ook de info over "jouw" stad in geplaatst worden. Als iemand iets bedenkt kan hij dat dan posten of naar de SL PM'en...

http://asrath.deviantart.com/

13Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 10:17 pm

naamee



Maar, er is toch een kaart van Antorin? Ik weet in ieder geval zeker dat ik die ergens gezien heb...

14Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 10:24 pm

Zjossy

Zjossy

naamee schreef:Maar, er is toch een kaart van Antorin? Ik weet in ieder geval zeker dat ik die ergens gezien heb...
ja, dat is een simpel kaartje van het plein..

15Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran za mei 14, 2011 10:27 pm

eensteen123

eensteen123

Er is een kaart van Antorin, ja, die staat ergens op ongeveer de derde pagina van de RPG. Mijn vraag was of dat die bij de rest van de kaarten gezet kon worden, zelf heb ik niet de rechten om dat ding daar te posten, dus daarom het topic.
Maar die kaart is idd behoorlijk simpel, alhoewel hij wel heel handig was voor de aankomst van een blinde Smile

16Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran zo mei 15, 2011 12:29 am

Bella

Bella

ahja, ik zie het Rolling Eyes oops!
Maar die moeten we idd wat verbeteren lijkt me, zodat hij zowel mooi als overzichtelijk is! (sowieso vind ik het centrum een beetje vierkant, maar dat zal wel voor de handigheid gedaan zijn!)
Misschien is het het slimst om een kaart te maken zoals Zjoske die bij Elduya heeft gemaakt (zij het door Zjoske zelf, zij het door een ander) en dan in de legenda met gekleurde stipjes bepaalde belangrijke gebieden aan te geven. Het er allemaal inschrijven lijkt me nogal een gedoe! (en persoonlijk vind ik die kaart heel gaaf eruit zien ;P)
Houdt het dan gewoon allemaal een beetje bij elkaar, maar ook zo dat mensen vrij snel suggesties kunnen doen, etc. misschien is een sl voor dit gebied een idee? (die heeft het dan niet heel druk ofzo... maar aangezien we Rosie niet alles kunnen laten doen... en het helemaal "open" maken ook niet zo'n goed idee is...)
En gewoon een topic aanmaken, bij het offtopic hoekje ofzo, waarin je je ideeen verteld. Smile 1 persoon kan niet in zijn eentje een heel rijk stichten!

http://asrath.deviantart.com/

17Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran zo mei 15, 2011 6:11 am

Rosi

Rosi
Admin
Admin

Één persoon kan inderdaad geen wereld creëren, maar ik zal jullie eens wat grappig laten zien.
Twee kleine kaartjes waar veeeele uren (misschien overdrijf ik een beetje) werk in zaten. Ze zijn mooi enzo, maar hierdoor ben ik dus een beetje schrikkerig geworden naar kaarten maken, en daarom is de grote kaart dus zo lui en crappy xD.

Linkje van wereldkaart;
http://rosiartworks.deviantart.com/gallery/#/d3a39mu

Linkje van landkaart;
https://i.servimg.com/u/f23/16/43/64/87/dumi_v10.jpg

https://torinrpg.actieforum.com

18Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran zo mei 15, 2011 8:23 am

eensteen123

eensteen123

Ze zijn idd mooi, misschien moet dan iemand anders maar eens de antorin kaart gaan bewerken. en ja, als ik dat zo zeg, weet ik dat ik de vraag ga krijgen, waarom doe je het niet zelf?
ik wil het best proberen hoor, maar ik heb in de komende weken ook een hoop projecten die mee tellen voor mijn examen, dus die gaan in elk geval voor.

19Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran di mei 17, 2011 4:45 am

Zjossy

Zjossy

Reply: allen
ik heb geprobeerd iets in elkaar te flanzen... Niet zo heel goed gelukt, máár wel voor een eerste poging, vind ik zelf. Dus, helemaal gedaan:

Meguhnii Shoran Antornprobeersel1

20Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran di mei 17, 2011 7:25 am

Bella

Bella

nog best redelijk Wink totdat iemand met iets beters komt...
misschien wel een legenda maken en alle dingen erin zetten, maar daarvoor heeft deze kaart een beetje een te kleine schaal... meer als overzicht!

http://asrath.deviantart.com/

21Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran di mei 17, 2011 7:25 am

Zjossy

Zjossy

Bella schreef:nog best redelijk Wink totdat iemand met iets beters komt...
misschien wel een legenda maken en alle dingen erin zetten, maar daarvoor heeft deze kaart een beetje een te kleine schaal... meer als overzicht!

zie OC IC board RPG

22Meguhnii Shoran Empty Re: Meguhnii Shoran di mei 17, 2011 7:32 am

Bella

Bella

ow yea, I see Rolling Eyes
ty!

http://asrath.deviantart.com/

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum