Torin RPG
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Torin RPG

Roleplay in de wereld van Torin


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Het grote vragen topic (FAQ)

5 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Het grote vragen topic (FAQ) Empty Het grote vragen topic (FAQ) za apr 23, 2011 4:56 am

Rosi

Rosi
Admin
Admin

Hoe werkt de tijd?
Als je samen met iemand bent dan is er uiteindelijk 1 die de tijd van -Middag- naar -Namiddag- of -Avond- veranderd. Dat moet een beetje op gevoel. Als je een lang gesprek hebt kan het best zijn dat het opeens avond is, bijvoorbeeld. Je moet dat dus zelf een beetje uitmaken, hoeveel tijd er in het spelletje voorbij is gegaan. En het maakt ook niet echt uit als het bij de een wat eerder of later is dan bij de ander, maar zorg dan dat je elkaar niet tegenkomt totdat de tijden weer gelijk lopen.
Je mag maximaal 1 ‘tijdzone’ veranderen per post.
Deze zones zijn ‘Zonsopgang’, ‘Ochtend’, ‘Middag’, ‘Namiddag’, ‘Avond’, ‘Zonsondergang’, ‘Nacht’.
Als je een extra zone wilt gebruiken omdat je voorloopt op de rest of wilt aantonen dat de tijd aan het veranderen is, kan je ‘Dagenraad’ (tussen zonsopgang en ochtend in) en ‘Schemering’ (tussen avond en zonsondergang in) gebruiken.

Ik loop voor/achter op de tijd, wat doe ik?
Als je achterloopt probeer je iedereen zo snel mogelijk in te halen door meer acties in 1 post te zetten. Als het bij jou avond is en bij de andere ochtend, kan je bijvoorbeeld het best gelijk gaan slapen en ’s ochtends wakker worden.
Als je voorloopt kan je of minder gaan posten, of de tijd voor jou erg langzaam laten gaan.
Ik heb een nieuwe uitrusting gekocht, waar moet ik dit posten?
Je nieuwe kleding, wapens, etc, post je in een kopje onder je karakter formulier. Je post het op dezelfde manier als het in het karakter formulier staat.

Hebben verschillende rassen verschillende talen?
Elk ras heeft zijn eigen taal, en de mensentaal is uitgegroeid tot de standaard taal. In de dwergen- en elfentaal bestaan er wel dialecten, evenals sommige mensen met een dialect of streekstaal spreken. Sommige hebben een compleet eigen taal, die alleen bestaat in een speciaal gebied of iets dergelijks. Andere landen hebben meestal wel een dialect, maar de taal verschilt niet veel (zie het als Nederlands en Vlaams-Nederlands).

Wat is het verschil in aantal tussen de rassen?
Er zijn ongeveer evenveel dwergen en elfen als mensen, maar over het algemeen leven mensen in de grote steden. Torín word ook geregeerd door een menselijke koning, maar dat hoeft niet zo te zijn bij andere koninkrijken (zoals het grote onbekende gebied onder aan de kaart). Elfen en dwergen wonen meestal in hun eigen dorpen en steden, waar weinig tot geen mensen zijn, en een paar wonen in een mensenstad.
Er zijn minder vampiers dan mensen, dwergen, en elfen, en ze houden zich meer schuil.

Mag ik meerdere karakters aanmaken?
Meerdere karakters zijn tot nu toe verboden, je mag wel je huidige karakter in de steek laten (door hem dood of weg te laten gaan) en een nieuw karakter aanmaken.



Laatst aangepast door Rosi op vr mei 20, 2011 10:37 pm; in totaal 1 keer bewerkt

https://torinrpg.actieforum.com

2Het grote vragen topic (FAQ) Empty Re: Het grote vragen topic (FAQ) za mei 14, 2011 11:18 pm

Donderdag

Donderdag
Admin
Admin

Beste mensen,

Wat mij opvalt op dit forum is dat iedereen probeert te antwoorden op vragen waar zijn niet de volledige informatie hebben. Stop daarmee, het maakt het forum onbetrouwbaar en chaotisch.

Lees deze post goed door, want hier staan de antwoorden op de gestelde vragen:

Het combat systeem wordt nu alleen gebruikt voor combat, en nergens anders voor. Er is een mogelijkheid voor verbreding van het systeem, maar bedenk het volgende:
Als we het voor alles gebruiken verlies je heel wat vrijheid. In gevechten is dit belangrijk, want anders krijg je een heel verzonnen gebeurtenis (alsof twee kinderen met poppen aan het spelen zijn: de mijne kan dit, ja maar de mijne kan dit waardoor jij dat niet kan)
Ik ga er van uit dat jullie prima gebeurtenissen buiten gevechten kunnen beoordelen op hun waarde en eerlijkheid voor het spel. Daar hebben jullie geen dobbelsteen voor nodig.

Bonusen en Penaltys worden aangewezen door de spelleider en mogen niet verzonnen worden. Het maakt niet uit hoe goed je reden is, als je niet eerst aan de spelleider vraagt of het mag wordt de post verwijdert.

Mana is officieel afgeschaft in alleen de Donderdag RPG. Alleen als Rosi verklaart dat dit in het algemeen zo is zal dat zo zijn, maar dat is nu nog niet gedaan.

Het Combat systeem zal gebruikt worden op het event en zal het opnieuw gepost worden.

Als ik vragen niet heb beantwoord, stuur een PM of post bescheiden, maar spam niet meer dit topic vol. Ik zal vandaag een groot deel van de posts deleten, om dit weer overzichtelijk te maken.

Groeten,
Donderdag

3Het grote vragen topic (FAQ) Empty Re: Het grote vragen topic (FAQ) zo mei 15, 2011 10:32 pm

ZubZero

ZubZero

Ik heb een grote vraag.
Als dit topic vragen over de RP bevat, waarom staat het dan in het Off-topic gedeelte?

Also, currency.
Overal smijten mensen maar met koper- en zilverstukken, maar is er ergens een indeling hiervoor? Een soort waarde-tabel?
Lijkt me wel handig namelijk. (=

4Het grote vragen topic (FAQ) Empty Re: Het grote vragen topic (FAQ) zo mei 15, 2011 11:12 pm

sinaaspit

sinaaspit
assistent sl
assistent sl

Van een sl heb ik gehoord

Vijf koper is een zilver
En vijf zilver is een goud
En vijf goud is vijf goud.

De waarde is vastgestels door merlijn btw

Deze post heeft Donderdags
SEAL OF APpROVAL!

Het grote vragen topic (FAQ) Seal-of-approval

5Het grote vragen topic (FAQ) Empty Re: Het grote vragen topic (FAQ) zo jun 19, 2011 12:13 am

Зофла

Зофла

Kan je het thema van het forum aanpassen?

6Het grote vragen topic (FAQ) Empty Re: Het grote vragen topic (FAQ) zo jun 19, 2011 3:40 am

Donderdag

Donderdag
Admin
Admin

Зофла schreef:Kan je het thema van het forum aanpassen?

Ik ben het aan het proberen. Ik heb een probleem dat je voor veel van de 'skins' oprichter van het forum moet zijn. Rosi heeft mij laten weten dat ze voor een lange tijd geen ingewikkelde dingen met het forum kan doen, dus het veranderen van het thema staat even op een halt.

Zo gouw Rosi weer beschikbaar is, of dat ik op een of andere manier mijzelf oprichter kan noemen, zal er aan gewerkt worden. Ik heb namelijk al een paar mooie gezien.

~Donderdag

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum