Torin RPG
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Torin RPG

Roleplay in de wereld van Torin


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Tjeba (Kredan Dermorson)

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Tjeba (Kredan Dermorson) Empty Tjeba (Kredan Dermorson) za apr 23, 2011 12:51 am

Tbloody

Tbloody

Speler:

Forumnaam: Tbloody
Leeftijd: 19
Geslacht: Man

Personage:

Algemene Info
-------------------
Voornaam: Kredan
Achternaam: Dermorson
Bijnaam: Tjeba, wat lokaal dialect is en het is de naam voor het kauwtje (zo’n kleine kraai-achtige). Bedoeld als: Klein vogeltje, je bent zwak. Gebruikt om Kredan mee te pesten, maar nu heeft hij er zelf zijn bijnaam van gemaakt, waarom dat mag IC uitgezocht worden ;-)
Leeftijd: 22
Geslacht: Man
Ras: Mens
Klasse: IC uitzoeken
God: van oorsprong geen, nu Mortia denk ik Razz

Uiterlijk
-------------------
Lichaamsbouw: 1,70m lang en niet slank, maar ook niet dik.
Haarkleur: Zwart
Haarstijl: Strak naar achter gekamd met was.
Huidskleur: Blank
Kleur ogen: Zwart
Make-up/Overige (denk aan tattoo's ed): Een tattoo in de vorm zoals op het plaatje aangegeven op zijn rechter wang.
Tjeba (Kredan Dermorson) Tekentjeba

Bijzondere/opvallende kenmerken: Niet, Tjeba beweegt zich onopvallend. Op zo’n manier dat je soms van hem schrikt omdat hij opeens naast je staat.

Kleding en eigendommen
-------------------
Bovenlichaam: Bruine Riem met vrij grote stalen gesp, blankgeschuurd.
Onderlichaam: Lange zwarte pij, aan de onderkant gerafeld, met kap met een lange punt.
Handen: Onbedekt, zwarte armband met witte Runen en het teken dat op mijn wang staat er in.
De runen staan voor kracht, bescherming en groei.
Tjeba (Kredan Dermorson) Runentjeba

Voeten: Standaard Bruine laarzen zonder gesp, heel eenvoudig. Deze zijn niet te zien doordat de pij erover heen valt.
Accessoires: Een bruin buideltje aan de riem, aan de voorkant en een grijze aan de rechterzijkant.
Spullen: Een notitieboekje en een spreukenboek met verscheidene spreuken die Kredan op zijn reizen en van zijn leraar thuis heeft geleerd.
Dit zijn algemene spreuken voor genezing en aanwijzingen voor het gebruiken van energie in het algemeen.
Wapens: Kleine dolk, deze wordt vooral gebruikt als gebruiksmes.
Voertuig: Geen. Reist te voet.
Woonplaats: Aan de voet van het Resh á Hoc gebergte liggen een aantal vrij onbekende dorpjes.
Op 5 minuten lopen van het dorpje stroomt een bergbeek met smeltwater, dit is de voornaamste water en voedsel bron. Zalm is, samen met maïskoeken, worden het meest gegeten.
Maïs doet het om de 1 of andere reden heel goed daar, terwijl andere gewassen vaak niet goed of zelfs helemaal niet opkomen.
Het Resh á Hoc gebergte ligt ten oosten van de plek waar het spel speelt, Op ongeveer 2 dagreizen van de plek waar het spel speelt. Echter, als je het gebergte in bent is het een wirwar van passen en je moet het gebied kennen om in het juiste dorp te komen.
De naam komt van een oude volkslegende waarin de jongeling Tilam uiteindelijk verdwijnt in het hol van de ‘Hoc’. Resh is een gruwelijke soort doodstraf die toegepast wordt bij de ernstigste vorm van misdaad. Dit is een vorm van martelen waarbij de gemartelde uiteindelijk stikt in zijn eigen bloed, die hij gedwongen op moet drinken, totdat hij stikt dus.
Deze vormen van misdaad zijn: verkrachting, marteling, en meermalig dood door schuld.
Diefstal is geaccepteerd, tenzij dit diefstal van voedsel betreft.
Men heeft het recht om zijn eigen goederen terug te stelen en de dief naar eigen inzicht te laten werken of te pijnigen voor zijn daad.
In dit geval wordt marteling gezien als uitzondering die is toegestaan.
Omdat dit gebied afgelegen ligt gelden hier eigen wetten en wordt hier het gerecht vooral door de plaatselijke gezaghebber toegepast.
Woning: Mijn woning is een stevige houten hut, die ik samen met mijn vader en broer heb gebouwd.
Het hout is geschuurd en uitgebreid ingevet met bijenwas, net zo lang tot dit hout waterafstotend werd en zo tegen de weersomstandigheden kon.
Regelmatig werken mensen hun huizen en hutten bij. Ze zij zo sociaal dat ze elkaars hut onderhouden aan de buitenkant wanneer dorpsgenoten op reis zijn.
Gebruikelijk is wel dat als dorpsgenoten weer terugkomen, zij een deel van de verworven rijkdommen delen met hen die voor hun hut hebben gezorgd.
Deze heeft 4 ruimtes, 1 woonruimte, 1 opslag ruimte en 2 slaapruimtes.
Het totaal is ongeveer 4 bij 6 meter, de hoogte is ongeveer 2 meter.
Woonsituatie: Ik woon alleen, af en toe slaapt mijn vader of broer in het andere slaapvertrek.
Dit omdat mijn hutje wat buiten het dorp ligt.
Ik zit heel dicht tegen de bergwand aan, terwijl de rest wat meer in het dal ligt.

Relaties
-------------------
Vader en moeder: Mijn moeder, Terra, is gestorven bij de bevalling van mijn jongere zusje. Mijn vader, Dermor, leeft nog en mijn verhouding met hem is goed, we wisselen diensten uit op een ongedwongen manier.
Hij was het er niet echt mee eens dat ik ging reizen voor kennis in plaats van voor rijkdommen, maar hij heeft beloofd op mijn hut te passen.
Broers en Zussen: Ik heb een oudere broer, hij is 2 jaar ouder dan ik ben. En een jongere zus, zij is 3 jaar jonger. Zij is gestoord maar wordt door de dorpsbewoners onderhouden omdat zij toch ook 1 van ons is. (verstandelijke beperking en laag IQ door zuurstofgebrek bij bevalling)
Vrienden: Terdak is mijn beste vriend, hij is echter al een jaar niet meer gezien nadat hij op reis is gegaan, hij zocht een leermeester in jagen en pelzen looien.
Vijanden: Ik heb een hekel aan Derdon, hij is de harde kern geweest in het pesten vroeger en hij heeft ook mijn bijnaam bedacht.
Overig: Ik heb een obsessie voor wolven en alle kraai-achtige vogels, (Kauwtjes, Kraaien, Raven), ookal weet ik niet veel over ze.

Opleiding
-------------------
School: Goedgekeurd door Rosi, toestemming om geheim te houden.
Komt neer op o.a. genezing.
Rest: zoek dat IC maar uit.

Persoonlijkheid
-------------------
Goede eigenschappen: Ik ben een man die graag wil leren, vooral op magisch gebied. En die altijd bereid is mensen te genezen, weliswaar tegen gepaste betaling.
Slechte eigenschappen: Is heel gesloten, praat niet makkelijk met vreemden.
Wat veroorzaakt angst?: De grootste angst is de dood. En hij heeft een fobie voor Eenden. Gelukkig komen deze niet voor bij de bergen, maar eenden en andere vogels die op het water drijven vindt hij echt heel eng.
Wat veroorzaakt woede?: Getuige zijn van verkrachting en van marteling. Geneigd om dan eerst woede in te houden, om vervolgens een Resh toe te passen.
Wat veroorzaakt geluk/blijdschap?: Het verwerven van meer kennis en het groeien in vaardigheden.
Achtergrond informatie/geschiedenis: Ik ben lang gepest, gewoon in kleine dingetjes, duwen, schoppen, slaan, schelden in mijn school tijd.
Ik ken geen goden, er worden in het dorp geen goden aangehangen.
Soms komt er een enkele handelaar langs en deze verteld wat over een god, wij trekken ons daar niks van aan en geloven er niet in.
-------------------

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum